Motorcykel tur..

Senaste veckorna har min sambo övningkört för att ta motorcykelkörkort och igår var nog den lyckligaste dagen i hans liv, han hade uppkörning och klaradde det!
För ett tag sedan hittade han en mc som verkade jätte bra på blocket.se, naturligtvis köpte han den. Då vi bor i en lgh i stan och inte har något garage eller liknande att behålla motorcykeln i har den fått stå hos svärföräldrarna tills igår.



Efter att han väntat på mig i 2-3 timmar, då jag gjorde iordning syrran för balen (kommer bild på resultaten sedan naturligtvis ;)),var det dax att köra iväg o hämta mototrcykeln. Vi körde in om svärfars jobb och hämtade hemnykeln, de bor en bit utanför stan så efter 15 -20 min när vi ska sätta nykeln i låset, FUNKAR INTE nykeln!! hahaha han hade gett oss fel, så det var bara att köra in till stan igen  och tillbaka igen :)

När vi kom hem igen var det min tur att få åka en runda, wiiie.
Lånade svärmors hjälm o jacka så länge, kostar ju lite att införskaffa :/
Det var i alla fall skitball att åka med!





Igår var det årets först dopp, töserna och jag åkte ner till brygga 10.
Till en början var man  en liten kyckling, men väl i vattnet var man kung! Otroligt skönt i vattnet, förutom att det var i havet (me not like) är tyvärr inte så stor fan av havet, tycker det är obehagligt. Men det är ju ett måste att ta ett dopp om året i alla fall.

Utsikten var överträfflig, tror jag fick några vackra bilder dock tagna med mobilen så de sänker ju kvaliten en anning.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0