Helgen

I fredags var jag med mamma och tittade på när min lillebror var stjärngosse i hans dagis luciatåg. Sååå himmla söta små bagare hade de med i tåget, som glatt kavlade i luften med sina små kavlar till en sockerbagare. Jag smälte! Stolt stod jag och tittade när brorsan sjöng högt till staffan var en stalledräng (som han för en vecka sedan övat för mig).

I förra veckan gjorde jag ett litet projekt på jobb :) Ibland är det sååå kul att jobba i en målarverkstad! Jag knyckte en gren från mormor & morfars trädgård förra söndagen. Klippte till den som målade den sedan vit. Då min kära fiancé förbjudit julgran detta året fick jag glatt pynta min vita gren! (Vi hade nämligen fortfarande barr som tittade fram tre månader senare :D)

I Lördags var jag med mamma och lillebror i Jakriborg på julmarknad. Fick med mig 2 par grytlappar (gåva från mor) och ett halsbandsband. Vi tittade på deras luciatåg, missade godisregnet som brorsan inte kunde släppa, fick ha ett eget regn för honom lite senare :) Min lillebror pallade inte springa med oss på marknade längre och 5min innan eldshowen skulle börja begav vi oss till bilen.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Så snyggt med grenen istället för gran!!

2009-12-15 @ 23:07:46
URL: http://lillnea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0