Tillbaka

En dag i glasriket, en vecka på Gotland, några härliga dagar i Höllviken och en händelsefull helg senare är jag nu hemma igen och redo att blogga, surfa och scrappa som aldrig förr ;) Men det har varit härligt att slippa vara slav under www i dryga två veckor!

Jag har MÄNGDER av foton som jag ska gå igenom och en hel drös som jag vill dela med mig av bla. från när vi blåste glas i Orrefors, det mysiga Hippie huset vi hyrde en lgh i, Raukar, grottor, växter, solnedgång och andra mysigheter från Gotland! Men då ska först de ca. 1000 bilderna tagna v. 29 sorteras och fixas med (det kan ta sin lilla tid innan orken infinner sig helt).

Idag har jag fortsatt med mitt lilla projekt här hemma... BALKONGEN, som i ett år (sedan vi flyttade in) stått tom och tråkig. Tyvärr har jag inga före bilder men det är bara att tänka sig att det är helt tumt.

Innan vi åkte iväg satte Sambon upp hållaren till hängkrukan, krukan fyllde jag med Margeriter och hängde upp. När vi kom hem i Fredags satte vi upp spaljen som jag haft nere på jobb (tidigare) och betsat, tyvärr hade jag köpt fel bets så det blev fel nyans, men eftersom det är tänkt att där ska växa upp Clematis, som vi var och köpte i Fredags, gör det inte så mycket. I lördags var jag och fixade frigolit som jag lade i botten på krukan för att de ska klara av kylan lite bättre, kommer antagligen få vippa in dem också om vintern blir för kall. Idag har jag varit och snickrat ihop en bänk som jag planerat att ha längst bort på balkongen. Morfar, jag och Sambon slog våra kloka huvuden ihop och det resulterade i en konon-söt bänk!! Är sååååå glad för den! Nu ska jag bara införskaffa rätt bets (som matchar bordet och stolarna vi fått av min mamma för någon månad sedan). Så här ser det ut just nu på balkongen...



... vidare planerat är att införskaffa en tomatplanta till våren nästa år, ha lite kryddor att frossa bland. Funderar på att även snickra ihop ett "skydd" till bänken som ska sitta utåt och gömma min krukförvaring :) Ikea krukan till vänster ska vi göra oss av med, om det är någon sm behöver en stor kruka så hojta till så är det din (hämtas själv samt behövs rengöras lite)!

Det var allt för idag! KRAMAR

Kommentarer
Postat av: Susanne H

Snyggt! Ett tips till skydd under bänken som vi gjort här hemma. Snickra ihop en ram som du sedan spänner ett tyg över m.h.a. häftpistol, vaxduk t.ex. passar perfekt utomhus, och häng sedan upp i små krokar under bänken, jätteenkelt. Vi gjorde det i vår hall för att dölja ett fult element.

Kram

2009-08-03 @ 15:57:42
URL: http://snuffehar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0