Hästfotografering

I Lördags hade jag bestämt tid med en söt och trevlig tjej i mitten av Skåne. Jag var inte bara nervös över att hitta rätt utan även över att jag skulle fotografera på "allvar" för första gången. Jag hittade Marie i stallet där hon stod och flätade hästarnas man. Hon hade kommit några timmar tidigare för att tvätta och göra hästarna fina inför fotograferingen (vilket gjorde min om möjligt ännu mer nervös).

När hästarna var redo begav vi oss ut till ridhuset. Efter att ha tagit slut på mina 8Gb minne och bara skummat igenom resultatet i kameran mådde jag smått illa. Jag tyckte allt såg suddigt ut. Min första tanke var: Snälla låt där vara en bra bild åtminstonne!!

Nästan 1 ½ timme hade gått sedan jag kom och värmen hade gjort oss törstiga, så vi körde till närmsta stad för lite avsvalkning. Marie tittade igenom kameran och sa till min glädje att det såg ut att finnas några bra foton :)

I vanliga fall hade jag stannat på vägen hem för att kolla igenom bilderna igen men jag vågade inte. Inte ens när jag kommit hem efter att ha varit en sväng hos mamma vågade jag kolla igenom bilderna som nu var överförda på datorn...







Tillslut var jag ju tvungen att ta itu med mitt öde och bland mängder av suddiga hästhuvuden eller andra skavanker hittade jag till min glädje en del foton jag är riktigt nöjd med :)

Min första fotografer gick helt okej enligt min mening, nu får jag bara hoppas att Marie gillar vad hon ser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0