Best of 2009

Idag, den dystra första arbetsdagen detta året, kom jag att tänka på alla goda minnen från 2009 :)

Scrapaddicteds Mara -
Min första Mara och grym var dem. Ett helt rum fullt med girls som gillar samma sak som jag "att scrappa". Lyx var det också att Jane tagit med stora delar av sitt sotriment som man bara kunde frossa i när helst man kände för det. Satt vid ett bord bland de käraste :) Fia, Linda, Lotta och Linnea.
Har inga egna bilder så länkar till Lindas.

Fotosafari
- Ett gäng (mestadels scarppare) bstämde att träffas i Lund för att springa runt och fota tillsammans. Dagen då jag började förstå att och varför man ska göra en del manuella inställningar med sin kamera!


Traditionell strandfika
- För andra året i rad (en tradition måste börja någonstans) åkte jag och Sambon ner till Höllviken för att fika med svägerskan och hennes familj. En tidigvårdag med höga förhoppningar på den kommande sommaren. MYS!


Lillbrorsan övernattade för första gången -
Mamma lämnade min 18år yngre bror i händerna på mig en lördag till söndag. Vi lekte på varenda lekplats i närheten och vi hade lego m.m över hela matrummsgolvet, men mysigt var det och trött var jag när kl. äntligen slog 12 på Södagen och mamma hämtade plutten.


Danmarks zoo -
Länge hade jag sett framemot att åka till Zoo med familjen och i Maj blev det äntligen dax. Det blev en heldag som heter duga! Tidigt tog vi tåget över då vi ändå inte fick plats i en bil och de flesta ville dricka öl, flera timmar spenderades på att titta på de fina djuren, massa mat åts och många foton togs. Vi bestämde oss för att äta middag i Malmö och avslutade på vår traditionella krog :)


Barcelona
- Älsklingen och min härliga lång weekendtrip. ven platsen där vi blev fiancés :) Onsdag till Söndag sprang vi runt och hade det mysigt tillsammans med spanjorerna, tittade på sevärdigheter och blev härligt nykära.


Fotografering m. Jenny Sandberg
- Jag körde vilse på vägen dit, men tillslut hittade jag. Vi tog en sväng vid vattnet och Jenny tog en massa vackra bilder på mig. Otroligt kul!


Konstrunda - Runt påsk är det konstruna som gäller och förra året åkte jag och mina morföräldrar ut en tur, Marvinholmsslott, Brantevik och Simrishamn var några av platserna vi besökte.



Trampbåtstur -
I Malmökanalen spenderade syrran och jag ca. en timme trampandes och mumsandes på glass. En härlig vår/sommar dag men solen skinandes. NICE! Vi rundade av med middag på Elyseé.


Grillning i skogen - En ganska spontan utflykt till skogen som blev en romantisk grillning. Vi hittade en mysig liten plätt där vi slog upp vår lilla grill och lade ut vår filt. Mys i solen!


Glasriket -
Läääänge hade jag drömt om att få komma hit, för att prova på att blåsa glas. På vägen upp till Oskarshamn (för att ta gotlands båten) stannade vi i Smålandsskogarna :) och jag fick äntligen testa att blåsa. Önskar dock att man fått göra "mer" själv! Men kul var det!


Gotland -
Årets semester resemål var Gotland, där Sambon har en del släkt. Sambon visade mig ön och vi hälsade på lite kusiner och morbröder, njöt av den underbara naturen, grillade nästan varjedag och tog närliga promenader. Sofia, Mattias, Calle och Louise var på Ön samtidigt, så några av dagarna passade vi på att göra utflykter tillsammans.


Mammas födelsedag -
En av årets bästa fotodagar :) Jag var rustad med min D60 och sigma 18-200 objektivet. Solen sken och alla var glada. Kameran var snabbt fylld.


Berlin -
Vi var ett gäng tjejer som bestämde oss för att ta natt tåget till Berlin och spendera en helg i Augusti med Fest och Berlin atmosfär. En härlig helg med goa töser, sönder gångna fötter och fulladdat minneskort med bilder :)


Luciatåg -
Mamma bjöd med mig att se lillebrorsan när han var stjärngosse. Plutten sjöng högt och glatt till "staffan var en stalledräng" och jag kände mig lagom stolt!. Bara några dagar tidigare övade han den för mig :)



Fotografering m. syrran -
Syrran fick ställa upp som modell i det kalla snöland som kom till skåne en vecka innan jul. Utrustad med nya kameran D90 och nyaste objektivet 50mm/1,8. Blev riktigt nöjd med en hel del bilder.


Julafton -
Tre år tidigare hade Svärmor gått ut med att hon ville ha julafton 2009 hos sig och så blev det. Sambons två bröder och deras familjer, Sambon och jag, svärmor och svärfar var samlade redan kl. 13. Vi alla bidrog med något till matbordet och vilket kalas det blev. MUMS! Efter Kalle väntade vi in tomten och sedan var det klapputdelning. Fick en massa fina klappar :)


Nyår
- Firades tillsammans med Älsklingens vänner. En superb trerättersmeny som Fredrik och Ulrika stått och slitit med. En grymt trevlig kväll som gärna fått vara längre! Eller som jag gärna gör om!


Nu får jag bara se till att 2010 blir minst lika bra ;)


Kommentarer
Postat av: Niklas

Wow, vilken grym post älskling :)

2010-01-04 @ 22:06:50
Postat av: Fia

Fantastiska bilder vännen! Vilket fint sätt att sammanfatta året som gått. Det ser verkligen ut som ett toppenår, men jag hoppas att detta ska bli ännu bättre!

2010-01-05 @ 08:19:57
URL: http://scrappa.blogg.se/
Postat av: Julia

Riktigt fina bilder! :)

2010-01-05 @ 09:45:36
URL: http://hometome.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vilket härligt sätt att sammanfatta året. Ser ut som ett supermysigt år :)

2010-01-05 @ 20:15:07
URL: http://lillnea.blogspot.com
Postat av: Linda Andersen

Mycket fina bilder. Tom jag är ju med om man vet att det är jag ;-) (Det är ju mig som Jenny fotar just när du tar bild på henne)



Vi skall ha en scrappmara lördagen den 31 januari. Intresserad?



http://www.facebook.com/event.php?eid=218058721083&index=1

[email protected]

2010-01-06 @ 12:14:06
URL: http://zingorina.blogg.se/
Postat av: Linda Andersen

Lördagen den 30 januari naturligtvis ;-)

2010-01-06 @ 18:01:08
URL: http://zingorina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0