Kivik, Simrishamn och Brantevik

Igår blev det utflykt, vi startade med Kiviksmarknad.

Vi strosade runt bland marknadsprylar och njöt av värmen.

Bland allt krimskrams och marknadsprylar som aldrig verkar bytas ut, lyckades vi ändå hitta ett litet marknadsfynd.
En picknick korg som kommer bli användbar även när vi ska ner på gården o grilla. Mycket mysigare att ha sakerna i en fin korg än en påse :)

Efter att nästan gått vilse bland stånden begav vi oss mot Simrishamn för att äta något. Niklas hade för sig att han för något år sedan hade ätit på ett ställe vid stranden.

Dessvärre hittade vi inte ditt denna gång så en litet stopp på stranden för att skölja av marknadsdammet om fötterna fick bli allt.

Självklart tog jag chansen och sprang runt och fotade lite =)


Istället körde vi vidare till Brantevik, där vi hittade ett fik som såg trevligt ut.

Hungriga och trötta...

Efter att ha sprungit runder största delen av dagen var man rejält törstig. Inget denna lilla coca cola flaska kunde hjälpa till med! Men söt var den!

Niklas har påpekat min fotostil ett par gånger och jag har väl inte direkt fattat vad problemet är... Hihi... såg i efterhand att jag förevigat min ostbågeställning i NIklas solbrillor :)

En grymtgod briemacka och Niklas Brunchsmörgås.

Helt slut efter en dag på andra sidan Skåne, var vi på väg hem till Malmö. När vi körde förbi dessa hästarna bad jag Niklas stanna, de var så söta där de stod intill stakettet en vit och en svart!

Väl hemma var frågan om vi skulle däcka av utmattning eller göra det mesta av dagen. Självfallet valde vi det sistnämnda! Vi packade vår nya picknickkorg och begav oss ner till gården för att grilla lite kött och halloumi. JUM!!

Kvällen avslutades med Mojito tillsammans med några vänner ♥

Kommentarer
Postat av: Ensamma mamman

Men vilken härlig dag ni har haft! Massa roligt och mysigt. Picknick korgen var ju väldigt fin! Jag är på jakt efter en själv... Får ta tag i letandet ordentligt tror jag. Härliga sommarbilder bjöd du på. kram

2010-07-22 @ 20:47:36
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: Mia

Helt otroligt vackra/fina foton! Skulle gilla att gå på fotosession med dig någon gång! ;)



Kram!

2010-07-23 @ 23:32:00
URL: http://joggemia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0