Spräckt ögonbryn

Tror jag ska lämna in mitt cykelkort för gott nu!! Eller så är det dax och skaffa den där hjälmen som kan rädda liv. Två gånger på väldigt kort tid har jag nu ramlat och skrapat upp lite armbågar och knän... Idag var det dax igen och denna gången blev det lite mer än bara skråmor!

Smått stressad över att ha kommit iväg lite sent imorse och med mobilen i handen för att skicka iväg ett mess, ligger jag snart på marken efter att ha cyklat RAKT IN i en stolpe!!! Chockad och om tummlad fammlar jag efter min mobil för att ringa Niklas. En del människor hade samlats runt mig och försökte hjälpa så gott de kunde. Det blödde rejält och rädd för blod som jag är fick jag nu även lite smått panik! Niklas blev säkert skräckslagen stackarn efter mitt försök till samtal mellan gråten. Han var snabbt på plats och kunde hjälpa mig hem. Mina byxer var fulla av blodstänk och ansiktet var alldeles rött av blod. Jag fick bytat om och tvättat av mig, åkte till vår vårdcentral och blev genast omhändertagen. Jag fich mitt livs första stygn och detta UTAN bedövning ;)

En timme sen, dök jag upp till basgruppsmötet! Jag fick inget skäll ;)

En jäkla huvudvärk har såklar hållt sig kvar under dagen, lite illa mående och trötthet. Idag somnar jag nog tidigt efter en lugn kväll hemma istället för "after kliniken som var inplanerad :(

Här ser ni min fina ihoplappning...

Kommentarer
Postat av: Tone K.

Uff da....det der så vondt ut.

Ta på deg hjelm du ......det er en rimelig forsikring ;o) Jeg tør ikke sykle uten jeg....selv om jeg ser helt dum ut...thihi.



God helg ! :o)

2010-09-24 @ 19:49:35
URL: http://www.tonesscrapperom.blogspot.com/
Postat av: Linda

Men usch vännen :( Men skönt ändå att det "bara" blev ett spräckt ögonbryn! Stor kram ♥

2010-09-24 @ 21:00:42
URL: http://www.lindagriffin.se
Postat av: Fia

Usch usch!! Stackars dig! Och du, du borde faktiskt ha hjälm när du cyklar i stan. Tänk på alla idioter som kan köra på dig. Förutom alla stolpar då.

2010-09-24 @ 23:27:08
URL: http://scrappa.blogg.se/
Postat av: allram

aj aj men du ser rätt tuff ut.

2010-09-25 @ 13:03:45
URL: http://mittscraprum.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Usch! Krya på dig! Hjälm är bra! ;)

2010-09-25 @ 19:00:19
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Jennie

När fy! Stackars dig.. vilken tur du hade, utan hjälm och allt..

2010-09-26 @ 16:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0