Fotograferingar 2010

2010 fick jag chansen att fota vid lite roliga sammanhang. Det är otroligt kul att fota folk som vill bli fotograferade och som sedan kan använda dessa bilder för eget bruk :) Mitt första "uppdrag" någonsin var en ridfotografering!! Oerhört svårt men absolut lärorikt, jag hoppas få fler sådana här chanser då detta är en typ av fotografering jag gillar mycket, med lite action. Just på denna bilden tar iof. ryttarinnan det lite lungt :D

 

 

Kära vänner gifte sig i början av sommaren och även om de inte bad mig att ta några foton så var de otroligt tacksamma efteråt och i med detta har jag nu fått en förfrågan om jag vill fota ett bröllop nu i vår :) Eftersom de hade en annan fotograf blev det mest "action" bilder från ceremonin.

 

 

När jobbet skulle te en minigolfrunda tog jag med mig kameran i jakt på some action shoots ;) Det blev många bilder och av dem gjorde jag en fotobok som uppskattades av arbetskamraterna.

 

 

En gammal skolkompis hörde av sig med förfrågan om jag ville ta lite bilder på kvartetten som hon startat med tre andra. Detta var en helt ny utmaning då jag till stor del skulle instruera dem hur jag tyckte de skulle, stå, gå eller sitta. Och det var ju fyra stycken som skulle fastna också. Men övning ger färdighet :)

 

 

Jag hoppas få nya roliga möjligheter till uppdrag eller fotograferingar detta året!! Jag vill ju bli så bra jag bara kan och det blir man ju bara om man håller på med det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0