Litet Julklapps tips!

Här om dagen tittade jag in på Tracie´s blogg och såg detta tips, som jag nu tänkte dela med mig vidare av!

Scrappa ett litet Post-it block! Har själv redan gjort tre stycken och gett bort ett :)

 

  • Jag har använt mig av post-it papper i storlek 76*76 mm.
  • Klip ut i kartong 90 mm högt och 180 mm långt.
  • Sedan mäter du in "ryggen" 84 mm från var sida.
  • Vik vid markeringarna du just gjort.
  • Skär nu till pappert du tänkt använda som utsida på "blocket" (120 mm högt och 215 mm långt)

  • Klistra en sida i taget.
  • Glöm inte att vika och fixa lite extra vid "ryggen".

  • Klipp av de fyra kanterna...
  • Klistra in kanterna.

  • Tänk nu på att fixa med spänne om du tänkt ha det!

  • Klipp till pappert du tänkt ha som insida. (88 mm högt och 178 mm långt)
  • Klistra en sida i taget. Glöm inte att vika och fixa lite extra vid "ryggen".

  • Dekorera om så önskas!
  • Klistra in ditt Post-It block...


KLART!

 

 


Kommentarer
Postat av: Fialia

Åh vad snyggt!!!

Du får visa mallen nån dag, hehe.



Kram!

2008-12-11 @ 19:14:14
URL: http://scrappa.blogg.se/
Postat av: Mia

Smart och snyggt!! Tack för tipset! =) Hoppas du fått lite julstämning också!



Kram!

2008-12-13 @ 23:19:28
URL: http://joggemia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0