Gästdesignat hos Scrapduon

Tusen tack Cilla/Scrapduon för att jag fick Gästa, det var otroligt kul och givande! Nu är jag taggad att försöka hitta mig ett DT-uppdrag hos någon butik!

Det var ett läckert paket som väntade på mig när jag återvände från min semester på Gotland och väldigt passande :) Jag började direkt rota bland godsakerna! Tusen tack Cilla för förtroendet!

Först fick jag inspiration till att scrappa lite bilder sedan sambon och jag var och grillade för ett tag sedan, Färgerna på papperna var ju klockrena till mina skogiga bilder. Jag ville ha något som täckte fotot så jag började klippa ut delar av bladen. Sedan gjorde jag det lite enkelt för mig och tog med en "kant" när jag valde att fortsätta klippa ut i nederkanten. Uppe till rev jag då blommönstert inte var lika jämnt där. Satte en stor blomma för att piffa till. Använde de Sååååå Snygga Stickers bokstäverna som titel.

På denna Layouten har jag använt material som:
Hibiscus Great Escape, Sticker Cork Alpha Great Escape, Blossoms Great Escape, Kraft

Med en stor del inspiration väntade jag spänt på bilderna jag skyndat att framkalla för att få scrappa några av dem till dessa underbara papper. Jag tyckte det skulle vara kul att försöka ta till nytta orden på "Words"-pappert, så jag använde helt enkelt ett av dem som titel, samt att jag fick med order "fun" lite halvt. "Map" pappert tyckte jag passade till fotot och ville inte klippa i det, då det är så fint i sin helhet, det fick bli bakrund. Dekoratiner blev knappar som tog upp färgerna från papperna och den coola metaldekon!

På denna Layouten har jag använt material som:
Words Great Escape, DieCut Map Great Escape, Epoxy Clip Great Escape, Buttons, CS Parakeet, 3D-kuddar, snöre

På denna fransade och rev jag pappernas kanter, klippte ut en av kompassbilderna från "Compass Foil Great Escape" och klippte ut en blomma från "Flower Ledger Great Escape". Jag stansade ut bokstäver från den småmönstrade sidan av "Tile Pattern Great Escape" och glossade dem sedan för att de skulle poppa ut lite från fotot.
På denna Layouten har jag använt material som:
CS Parakeet & Vanilla, Compass Foil Great Escape, Tile Pattern Great Escape, Flower Ledger Great Escape, QK- Jacqueline, 3D-kuddar, crackle accents

Jag ville utnyttja linjerna på "Flower Ledger Great Escape" pappert, så jag valde att sätta fotot på blommiga sidan. För att inte dölja blommorna helt skar jag fotot lång-smalt, sedan skrev jag min journaling på lijerna. Som dekos använde jag de super söta pinsen med en liten flagga där det står ord som "adventure" och "explore", sedan fylde jag på med de härligt färgade pappers blommorna och lite matchande knappar är aldig fel! Som titel använde jag de störtsköna kork-stickersen.

På denna Layouten har jag använt material som:
CS Pinecone, Flower Ledger Great Escape, Sticker Cork Alpha Great Escape, Pins Great Escape, Blossoms and Buttons Great Escape,

Det fräcka die cut pappert "Quilt" skar jag av två av kanterna på, satte fast lite 3D-kuddar och satte dem överlappande. Jag föll riktigt för det här blommiga pappert så det fick vara med på denna Lo´n också :) Som titel har jag återigen använt kork-stickers samt att jag stansade i "Tile Pattern"-pappert.
På denna Layouten har jag använt material som:
CS vit, DieCut Quilt Great Escape, Sticker Cork Alpha Great Escape, Tile Pattern Great Escape, Hibiscus Great Escape

Jag har ju en "enkel" scrapstil och så blir mina kort också, på det mönstrade pappert filade jag på kanterna, använde en av de söta blommorna med ord på, en pin, blad i filt och lite knappar. Valde att skriva en hälsning som passar till papperna :)

På detta Kort har jag använt material som:
CS Parakeet, Tile Pattern Great Escape, Sticker Cork Alpha Great Escape, Pins Great Escape, Blossoms and Buttons Great Escape, Makingmemories tiny alphas

Åter igen Tack!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Så mycket fint!! Kul att du är tillbaka på bloggen igen :)

2009-07-29 @ 12:39:53
URL: http://lillnea.blogspot.com
Postat av: tarja

Oj, vad fint "scrappat"... själv är jag bara i klippa och klistra stadiet hahaha

2009-07-29 @ 13:25:48
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Postat av: Alina

godmorgon! =) allt bra idag?

2009-07-29 @ 13:33:24
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad fint :)

2009-07-29 @ 13:35:39
URL: http://jenniferpedersen.blogg.se/
Postat av: Sussi -Gott&Blandat

fint.

Ha en bra dag

2009-07-29 @ 13:42:12
URL: http://sweetsdiary.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Så mycket fint! Det är så inspirerande att läsa din blogg! Kram från Lovisa

2009-07-30 @ 13:14:24
URL: http://lattearlivet.blogg.se/
Postat av: Mia

Göta petter så mycket fint! Gillar särskilt "Oj, som det kan gå"!



Kram!

2009-08-02 @ 16:11:01
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Ida

Du gör lika underbara saker som alltid. Blir alltid lika inspererad när jag kollar in. Kram

2009-08-02 @ 21:21:59
URL: http://jag-heltenkelt.blogspot.com
Postat av: Susanne H

Jag smäller av! Sååå mycket snyggt du fått ihop av kitet! Det har landat hemma hos mig med nu och det kliar duktigt i fingrarna. Tack för fin inspiration!

Kram

2009-08-03 @ 15:50:17
URL: http://snuffehar.blogspot.com
Postat av: Cilla

Har sagt det förr, men säger det igen - GRYMT SNYGGT!

Kram

2009-08-10 @ 09:56:06
URL: http://cilla-cilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0