Painters I adore

Ibland stötter man på konst som man inte kan undgå att se! Jag har nu fått ihop en liten lista på några jag tycker gör fantastiska verk, självklart vill jag dela med mig av mina skatter ;)

Sedan konstrundan 2009 har jag varit såld på Jeanette Öbergs tavlor!! Tyvärr hittade jag inte mina absoluta favoriter på nätet. "Teater maskerna" och sedan har hon några helt underbara med takkronor på. Levande tavlor som jag gärna skulle vilja ha hemma och försvinna bort i.


 

På årets konstrunda också denna på Marsvinsholm hittade jag ännu en att lägga till på min lista, Karl Valve. Coola tryck och annorlunda vinklar.

 


Den nyaste på listan, ditt skriven idag efter att ha sett hennes "flickor" på ett gäng frimärken. Stina Wirsén har en stil som jag alltid beundrat!



Yrjö Edelmann, med denna man började min lista! Blev inbjuden på vernissage genom jobb men kunde tyvärr inte gå, några dagar senare tog jag mig till galleriet och var såld! Mannen på galleriet såg nog hur tagen jag blev av hans tavlor och gav mig en stor fin bok om honom! Jag köpte även på mig några v-kort som jag såklart ramat in och har på väggen i arbetsrummet ;) När jag för någon månad sedan gick hem genom stan ser jag i ett skyltfönster följande tavla (tandpaketen) att den måste jag bara ha en dag :) Vi får väl se...

 

 

Kan faktiskt inte komma på var jag sett Lars Eje Larsson tavlor (kanske även han på Marvinsholm?!) Men jag älskar hans "spretiga" måleri. Han har även en del porträttmålningar som är snygga!

 


Lisa Rinnevou är också en som hängt med på listan ett tag nu och jag tycks aldrig tröttna på hennes lekfulla tavlor.

 



Har du några konstnärer du tycker särskilt mycket om?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0